'Doorverkoop' is niet op alle evenementen beschikbaar. Als je geen knop ziet staan op je evenement, is de functie niet beschikbaar.
TICKETS VERKOPEN?
Hoe verkoop ik mijn tickets?
Als je tickets gekocht bij Ticketmaster niet meer kunt gebruiken, kan je ze te koop aanbieden via ons doorverkoopplatform.
Het is heel eenvoudig om je tickets rechtstreeks vanuit je Ticketmaster-account te koop aan te bieden, volg gewoon de onderstaande stappen:
Log in op je Ticketmaster-account
- Vind het ticket (of tickets) dat je niet meer nodig hebt.
- Druk op "Verkopen"
- Stel de prijs in.
- Vul de gevraagde informatie in en klik op "Verkoop"
Let op:
- De prijs kan niet hoger zijn dan de aankoopprijs.
- Er worden 10% servicekosten in rekening gebracht.
- Je tickets worden aangeboden op Ticketmaster en als ze zijn verkocht, ontvang je meteen een e-mailbevestiging.
Wat gebeurt er nadat de tickets zijn verkocht?
Maak je geen zorgen, je hoeft niets te doen. Je ontvangt meteen een e-mail waarin staat dat de tickets zijn verkocht. We zullen je tickets dan deactiveren en direct doorsturen naar de nieuwe koper.
Wat als mijn tickets niet verkocht worden?
Alle tickets die niet worden verkocht, blijven van jou om te gebruiken zoals je wilt. We kunnen je niet terugbetalen voor tickets die niet zijn verkocht. Let op: de doorverkoop stopt ten laatste 8 uur voordat de deuren van het evenement opengaan.
Soms zijn er uitzonderingen, afhankelijk van wat de artiest of organisator wil. Het kan zijn dat doorverkoop helemaal niet wordt aangeboden of eerder wordt stopgezet
Kan ik een doorverkoop ticket verkopen?
Nee. Doorverkoop tickets kunnen helaas niet nogmaals worden doorverkocht.
Hoe en wanneer word ik betaald?
We streven ernaar om de betaling 10 werkdagen na verkoop van de tickets uit te voeren. We betalen terug op de bankrekening die je hebt opgegeven bij het aanbieden van je tickets.
Om de gegevens die je ons hebt gegeven te controleren of bij te werken, ga je naar je account en klik je op Mijn profiel en vervolgens op Verkopersgegevens.
Hoe werk ik mijn betalingsgegevens bij?
Ga gewoon naar "Aankomende evenementen" en klik vervolgens op "Mijn profiel" & "Verkoper gegevens" en voer de nieuwe bankrekeninggegevens in.
Vergeet niet dat je naam en adres moeten overeenkomen met de bankrekeninggegevens die je opgeeft.
Ik ben gevraagd om te verifiëren wie ik ben (KYC)?
Voordat de betaling kan worden uitgevoerd, voert onze betalingsprovider controles uit om de informatie die is verstrekt op het moment van aanbieding te verifiëren. Dit helpt ons om fraude te voorkomen.
Als ze problemen ondervinden bij het uitvoeren van deze controles, in overeenstemming met hun "KYC" (Know Your Customer)-vereisten, kunnen we je om documentatie vragen om de verstrekte informatie te verifiëren. Als dat het geval is, sturen we je een e-mail van no-reply@ticketmaster.be om je dit te laten weten en kan je de documenten in je account uploaden door op je "Verkopersprofiel" te klikken.
Hoe annuleer ik mijn ticketaanbod?
Als je tickets nog niet zijn verkocht, kan je eenvoudig klikken op "ticketaanbod annuleren" die wordt weergegeven onder je tickets in Mijn account. Je kunt ze opnieuw aanbieden totdat de tickets voor het evenement uit de verkoop worden gehaald, wat meestal een paar dagen voor het evenement is.
Als je tickets al zijn verkocht, kan je die tickets niet meer annuleren.