Bijna alle tickets die wij verkopen zijn eigendom van een derde partij (artiesten, ploegen, zalen of promotoren). Meestal bepalen deze derden de prijs van hun tickets. In ruil voor het recht op verkoop van hun tickets geven wij meestal ook een deel van de kosten die we aanrekenen aan hen door. Die kosten bestaan uit servicekosten, behandelingskosten, en soms verzendingskosten, en ze worden hieronder beschreven. Of het nu om de aankoop van een ticket of merchandising gaat, het deel van de aangerekende kosten dat we voor onszelf houden wordt gebruikt om ons netwerk te onderhouden. Samen met andere inkomsten laten ze ons ook toe om winst te maken.
De nominale waarde
(ofte basisprijs) wordt meestal door de de derde partij (artiesten, ploegen, zalen of promotoren) bepaald. Normaal gezien stort Ticketmaster.be het bedrag dat overeenstemt met de nominale waarde van alle verkochte tickets door aan deze partij, minus bepaalde kosten die het bedrijf toekomen.
Servicekost en de kost van het beheer van de bestelling
De servicekost (per biljet) en de beheerskost (per bestelling) kunnen per evenement anders berekend worden. Op kassaverkopen wordt meestal geen beheerskost aangerekend. Beide kosten worden in samenspraak met de derde partij bepaald, en meestal ook door beide partijen onderling verdeeld.
Leveringskost
Wij bieden verschillende leveringswijzen aan, en die brengen verschillende kosten met zich mee. Het bedrag wordt aan het eind van de bestelling toegevoegd aan de totale kostprijs. Voorbeelden van verschillende leveringswijzen houden onder meer de gewone zending per post, de aangetekende zending, en print at home in.
Locatieheffing
Deze kost wordt door Ticketmaster.be geïnd voor rekening van de zaal of faciliteit waar het bewuste evenement doorgaat. Het bedrag wordt door de zaal/faciliteit zelf bepaald. Deze laatste ontvangt het volledige bedrag.
Belastingen
Belastingen zitten normalerwijze vervat in de nominale waarde van een ticket. In sommige gevallen kunnen ze echter opduiken als een apart vermelde heffing.